pondělí 11. listopadu 2013

Údolí Krounky

     Třetí výlet podzimních prázdnin 2013 jsem naplánovala do údolí řeky Krounky. Jasmínku jsem nechali u prarodičů v Bystřici, protože jsem nevěděli, jak bude trasa vypadat. Četla jsem, že se bude překonávat skála pomocí žebříků a řetězů a to by asi na krosničku nebylo.

     Po obědě jsme vyjeli autem směrem Polička a potom směrem Předhradí u Skutče. Projeli jsme Předhradím a potom sjeli až k řece Krounce, kde jsme zaparkovali kousek od kamenného mostu.

     Vydali jsme se po červené proti proudu řeky údolím s názvem Šilinkův důl. Všude bylo spoustu spadeného listí, kolem nás skály a šumící řeka.Celkem romantika :)
 
Po cestě jsme narazili na otvory ve skále, prý se jedná o průzkumné štoly pro přehradu.

     Dál už jsme pokračovali kolem řeky Krounky. Cestou jsme museli překonat skálu pomocí žebříků a řetězů. Beník skálu seběhl jako nějaký kamzík.









     Cesta vedla nejdříve těsně kolem řeky, pak začala stoupat vysoko nad ní. Opět jsme pokračovali v našem zápolení, kdo přejde jakou kládu. Jeden kmen byl spadený přes břeh řeky tak, že kdyby z něj dotyčný spadl, tak přímo do vody. Na rozdíl od Vlastíka jsem se nebála  a přešla jsem ho a přidala i holubičku :) Pak jsme prošli kolem dětského tábora a zakotvili v hospůdce.



     Dál jsem pokračovali ještě kousek po červené až k malému mostu přes Martinský potok. U něj jsme zabočili doleva po polní cestě směrem k silnici. Zde jsme opět zabočili doleva k Hněveticím. Odtud byl hezký výhled na hrad v Předhradí Rychmburk. Z Hněvetic už to bylo kousek do Předhradí k autu.

     Dalším naším cílem byla rozhledna Borůvka, která byla asi 3km od Předhardí. Rozhledna je vysoká 18,5 metrů a její vyhlídková plošina je ve výšce 15 metrů. Vyšlápnout na ni musíte 75 schodů. Máte odsud výhled na hrad Rychmburk, Skuteč, Železné hory, Chrudim a Pardubice. (to jsem odněkud opsala)
     Vlastík musel vzít nahoru taky Bena, což asi nebyl dobrý nápad, protože nahoře docela dost foukalo a Beník se celkem bál. Výhled tu byl pěkný, zapadající slunce zajímavě prosvítilo krajinu. 



   Myslela jsem si, že ještě projdeme Toulovcovy maštale, ale to jsem opět měla velké oči. Bylo už docela dost hodin a my se museli vrátit zpět. Po cestě jsme stihli ještě mrknout na rozhlednu Terezku, která však už byla zavřená a nahoru jsme se nedostali.



Žádné komentáře:

Okomentovat