středa 15. ledna 2014

Pečené kuře s mandlouvou nádivkou

    Už se nějak stalo zvykem, že ten, kdo má narozeniny, hostí ostatní členy rodiny. Tomuto zvyku se nijak nebráním a od té doby, co bydlíme s Vlastíkem sami, jsem na moje narozeniny vždy také pozvala moje rodiče a Němečkovic na oběd.
   
     Na první narozeniny v našem bytě, to mi bylo 29 (trochu stará na osamostatnění se od rodičů :)), jsem dělala americké kotlety s opekanými bramborami. Bylo to vynikající.
     Další narozeniny, tedy 30tiny, jsme chtěla zkusit něco jiného. Vyzkoušela jsem kachní prsa, ale asi jsem je trochu déle pekla, takže byly tvrdší než jsem si představovala.
     Letos mi bylo 31 :) a jako slavnostní oběd jsme si vybrala kuře s mandlovou nádivkou. Na recept mě navedl švagr Radim, protože si přál kuře s nádivkou. Projela jsem internet a pročetla pár receptů. Nechtěla jsem však dělat takové to klasické kuře s rohlíkovo-játrovou nádivkou. Nejen, že mi to připadne jako spíše jarní jídlo, ale také játra nejsou mou oblíbenou pochoutkou. Kuře s mandlovou nádivkou mi prostě lépe pasovalo do tohoto předvánočního času a taky mým chuťovým buňkám :)
     Recept jsme našla na internetu http://fresh.iprima.cz/recepty/pecene-kure-s-mandlovou-nadivkou

 Maso
2 celá kuřata
6 velkých cibulí
100 ml olivového oleje
šťáva ze 2 citronů
sůl
pepř čerstvě mletý
šalvěj hrst lístků (nesehnla jsem)

Nádivka
3/4 balení bílého toustového chleba
400 g anglické slaniny
8 ks jarní cibulky
hrst hladkolisté petržele
200 g loupaných mandlí
200 g másla
1 lžíce nasekaného česneku
sůl
pepř čerstvě mletý

1. Nejprve připravte nádivku. Chleba natrhejte na menší kousky a dejte do mixéru. Sekejte, až se vytvoří hrubá strouhanka. Vsypte ji do velké mísy. V mixéru si poté nasekejte petržel a mandle (nemusíte mixér po strouhance mýt). Na pánvi rozpusťte část másla a osmažte na něm slaninu dokřupava. Přidejte česnek a na jemno nakrájené jarní cibulky a smažte ještě asi 5 minut. Přidejte do pánve zbytek másla a nechte ho rozpustit. Směs nalijte do mísy na strouhanku, přidejte petrželku s mandlemi a důkladně promíchejte. Dochuťte solí a pepřem.
2. Kuřata omyjte, osušte a zevnitř osolte. Do břišní dutiny napěchujte nádivku a otvor uzavřete párátky. Přendejte kuřata do velkého pekáče prsíčky nahoru. Kuchyňským provázkem svažte konce stehýnek k sobě.

 Kuřata polijte citronovou šťávou. Kolem kuřat naaranžujte cibule a kuře i cibule zacákejte olivovým olejem. Pořádně osolte a opepřete a nakonec posypte nahrubo natrhanými šalvějovými lístky.

3. Za častého podlévání pečte v troubě vyhřáté na 180 ˚C asi hodinu a půl. Servírujte například s bramborovou kaší nebo s rýží.
Tip: Pokud chcete dosáhnout luxusnější chuti, použijte místo mandlí pekanové ořechy a kuřata podlijte sklenkou suchého bílého vína.

Dělala jsem podle postupu, v troubě jsem podlévala celkem často a chutnalo to skvostně :)

Žádné komentáře:

Okomentovat