úterý 11. března 2014

Ovocná kytice pro sestru

     Jelikož si sestra vybrala dárek ke svým narozeninám sama a já jen vybrala obchod, kde ho koupím, tak jsem si řekla, že bych měla sestře ještě něco vymyslet. V Sama doma zrovna ukazovali ovocné kytice a na facebookových stránkách Apetitu na mě také jedna taková koukala.


     Prošla jsem si pár návodů, jak se takové neobvyklé kytice tvoří. Neshledala jsem na tom nic náročného. Jsem přeci holka šikovná, ne? :)
     Takže jsem mohla začít nakupovat potřebné věci. Začala jsem květináčem - stačil obyčejný plastový (zatíží ho hlávka zelí). Dál jsem potřebovala špejle s hrotem a vykrajovátko na ananas (zapůjčila rodina Špičákova, tímto a ně mávám a děkuji).
     Další potřeby jsou všechny jedlé a protože je to ovoce a zelenina, takže i zdravé. Rozhodla jsem se použít toto ovoce - ananas, jahody, hroznové víno. Špejle s ovocem se aranžují do hlávky zelí (stačí menší, podle květináče). A celé se to dozdobí (zakryjí se špejle) natí kadeřavé petržle, tu jsem koupila, protože jsem nikde nesehnala salát Lolo Biondo.
     Postup byl celkem jednoduchý. Ovoce jsem umyla, aby se dalo hned konzumovat. Kuličky hroznového vína jsem ještě každou zvlášť leštila, hrozno jsem napichovala po pěti kuličkách na jednu špejli. Jahody po jedné. Ananas jsem nakrájela na kolečka a za každého kolečka jsem vykrojila květinku, vykrajovátko už něco pamatovalo, tak jsem si musela pomoct i nožem. Hlávku zelí jsem dala do květináče a podle svojí fantazie jsem do ní zapíchala špejle s ovocem. Na závěr jsem natí kadeřavé petržele zakryla spodní část špejlí. Výsledek mě samotnou docela potěšil.
     Kytici jsem dělala večer před oslavou a pak ji zabalila a dala na balkón. Kytice nakonec vydržela i převoz do Olomouce, celou cestu jsem se bála, že se některé špejle pod tíhou ovoce polámou, ale naštěstí vše vydrželo a v pořádku byla předána oslavenkyni. Doufám, že se jí líbila a chutnala jí :).







1 komentář:

  1. Jo, to je hezký nápad. Já bych ráda kytici vyrobila na Vánoční oslavu. :-)

    OdpovědětVymazat